Close
Type at least 1 character to search
Back to top
Image Alt

Hakukoneoptimointi

Sisällöntuotanto – Paras näkyvyys luonnollisissa hakutuloksissa

Hoidamme tarvittaessa myös nettisivujen sisällöntuotannon. Hyvä sisältö nettisivuilla toimii yrityksen myyntipuheena. Sisällöntuotannon tulee myös tukea hakukoneoptimointia. Yhdessä määritettyjen hakusanojen sisällyttäminen teksteihin lisää sivujen näkyvyyttä ja löydettävyyttä. Hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen laadukasta sisältöä ja suosivat sivustoja, joissa on hyvä, laadukkaat ja riittävän laajat tekstisisällöt.

Hakukoneoptimointi (SEO) ja näkyvyyden jatkuva kehittäminen

Tarjoamme myös sivujen sisällön hakukoneoptimointia ja jatkuvaa optimoinnin kehitystä ja seurantaa. Seurataan sivujen näkyvyyden kehittymistä muihin samalla alalla toimiviin yrityksiin. Hakukonenäkyvyyden seuranta, mittaus, analysointi, kehitys ja kehitystoimenpiteet ovat merkittävässä roolissa, kun halutaan pysyä kilpailijoiden edellä ja saavuttaa parempia tuloksia pidemmällä aikavälillä

Hakusanat – joilla sivujasi / tuotteistasi haetaan

Hakukoneoptimoitu teksti perustuu avainsanoihin. Myös hakusana tai hakutermi ovat tässä yhteydessä käytettyjä sanoja ja ne kaikki tarkoittavat samaa. Hakusanaoptimoinnin ideana on käyttää hakusanoja, sen synonyymeja sekä muita aihepiiriä tukevia sanoja tekstissäsi, jotta Googlen hakubotit tuloksia analysoidessaan noteeraisivat sisältösi ja nostaisivat sen haun tehneen käyttäjän näkyville.

Avainsanatutkimus – toimintaasi tukevat hakusanat

Avainsanatutkimuksen ideana on etsiä sellaisia hakusanoja, joilla käyttäjät hakevat palveluasi tai tuotteitasi ja joita sinun siksi haluamme sisällyttää sivujen sisältöön. Avainsanatutkimus on välttämätön hakukoneoptimoidun tekstin pohjaksi – etsitään ja sovitaan hakusanat joilla potentiaalisten asiakkaiden arvellaan hakevan palveluitamme.

Sisällön optimonti – avainsanojen määrä ja käyttäminen tekstissä

Valittua hakusana on käytettävä tekstissä riittävästi, mutta ei liikaa. Mitään absoluuttista määrää hakusanojen käyttämiselle tekstissä ei ole, mutta hyväksi koettu nyrkkisääntö on 1-2 % tekstistä. Esimerkiksi noin 500 sanan artikkelissa tämä tarkoittaa 5-10 kertaa. Ideana on, että hakusana esiintyy riittävän monta kertaa, mutta ei pomppaa silmille joka paikassa.

Hakusanojen sisällyttäminen tekstiin kannattaa tehdä perusmuodossa. Vaikka Google ymmärtää suomea, niin sijamuotojen suhteen kannattaa olla skeptinen. Hakukoneoptimoidun tekstin luominen onkin siis haastavat tehtävä, jotta siitä saadaan paras hyöty irti.

Riittävästi laadukasta sisältöä ihmisille ja boteille

Hakukoneoptimoitu teksti tulisi olla sopivan mittainen, jotta sisältöjä crawlaavat Googlen botit huomaavat, että sivullasi on paljon relevanttia, aiheeseen liittyvää asiaa, johon tarttua ja jota kannattaa näyttää.

Vaikka hakukoneoptimoitu teksti olisikin pitkä, on tärkeää huomioida käyttäjäkokemus. Esimerkiksi verkkosivuilla voidaan tiivistää kaiken olennaisen ingressiin. Hätäisille lukijoille tarjotaan ”Lue lisää” -painike, josta kiinnostunut lukija saa lisää sisältöä.

Google ei tykkää suorasta kopioinnista, joten omin sanoin kertominen. Oikeakielisyys, tekstien kappalejako ja otsikointi viestittävät tekstin jäsentelystä ja siitä, että sen on kirjoittanut oikea ihminen. Googlen – ja lukijoidesi – silmissä se on laatua.

Sisällön rakenne on tärkeä osa optimointia

Otsikointi ohjaa lukijaa ja vaikuttaa tekstiesi hakukonenäkyvyyteen. Googlen hakurobotit crawlaavat otsikoita ja sisältöä läpi. Tärkeitä hakusanoja kannattaa sijoittaa pääotsikoihin. Google botit osaavat lukea sisällön rakenteen ja muodostaa sen perusteella merkityken sisällölle.

Google arvostaa sivuston hyvää hierarkiaa ja asioiden loogista löytymistä, sillä sitä myös kiireiset ihmiset haluavat. Sivuston rakenne vaikuttaa osaltaan myös mainonnan toimivuuteen. Hakusanojen sisältämät asiat kannattaa tarjota omilla alasivuillaan.

Metatiedot – otsikko ja kuvaus näkyvät google hakutuloksissa

Metatiedot ovat julkaisujärjestelmän kautta kirjoitetut lyhyet ”otsikko ja kuvaus tekstit”, jotka näkyvät käyttäjille hakutuloslistauksessa. Metatietojen on hyvä olla oikean mittaisia ja sisältää sisällön kannalta olennaisia hakusanoja.

Metatiedoilla ei ole yksistään valtavaa merkitystä löydettävyyteen, mutta ne ovat yksi kokonaisuuden osa, joka on hyvä huomioida. Tärkeintä on, että metatietoihin tarjotaan sisällön kannalta yksilöllistä sisältöä josta myös hakutuloksen löytänyt ihminen olisi kiinnostunut.

Haluaisitko apua sivustosi näkyvyyden parantamiseen

Tehdään se yhdessä:

  • Kartoitetaan tavoitteet ja kilpailutilanne
  • Määritetään hakusanat
  • Selvitetään sivujen rakenne
  • Sovitaan hakukoneoptimoinnin toteutus
  • Luodaan hakukoneoptimointia tuleva rakenne
  • Tuotetaan hakukoneoptimoitu sisältö sivuille
  • Julkaistaan SEO -optimoitu sisältö
  • Sovitaan SEO -optimoinnin seurannasta
  • OPTIO: Sovitaan konversioseurannan toteuttamisesta
  • OPTIO: sovitaan Google ADS kampanjan toteuttamisesta

OTA YHTEYTTÄ JA PYYDÄ TARJOUS

Rakennetaan teidän tarpesiin sopiva ratkaisu

TARJOUSPYYNTÖLOMAKE